نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
900
-
الف
+

«راغون» زیبا ؛ یکی از جاذبه های گردشگری تاجیکستان را بیشتر بشناسید

در این گزارش با زیبایی های منطقه «راغون» در کشور تاجیکستان آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم2، منطقه «راغون» در نیمه شرقی جمهوری تاجیکستان و در حاشیه رودخانه وخش واقع شده است. 

منطقه راغون

 کشف ابزار و ادوات باستانی توسط شهروندان و نام های باستانی برخی از قریه ها مانند «کافر مغول» بیانگر تاریخ کهن این منطقه می باشد.
گفتنی است که ارتفاع رشته کوه ها در این منطقه سه تا سه و نیم هزار متر است و این منطقه دارای آب و هوای معتدل بوده واین ساحه دارای آب های شفابخش طبیعی برای انواع بیماری های اعصاب، عروق خونی، پوست، کلیه، کبد، پوکی استخوان و غیره نیز می باشد.

منطقه راغون
هم چنان منطقه «راغون» دارای نیروگاه برق آبی است که از مهمترین تأسیسات راهبردی این منطقه محسوب می شود و ظرفیت طراحی آن 3600 میگاوات برق است که مخزن آبی این نیروگاه از جاذبه های گردشگری محسوب می شود و توجه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می کند.

منطقه راغون

باید افزود: با در نظر داشت ویژگی های تاریخی و فرهنگی راغون از جمله مخزن آبی  «NBO راغون»، گذرگاه «خواجه جنید بغدادی»، «کوه یخدان»، «گنج اکه جانبای»، «گل سرخ»، «لوغور»، «یانخش»، «مرغزار» و «پارک های فرهنگی»، این منطقه به عنوان مسیرهای گردشگری شناسایی شده است.

در جلگه قریه «مرغزار» دو دریاچه و نیزار طبیعی وجود دارد که از ماه حمل(فروردین) تا  ثور(اردیبهشت) برای استراحت گردشگران داخلی و خارجی مناسب است.

منطقه راغون

 از زیبایی های دیگر راغون موجودیت برکه های منطقه «مرغزار»، آب زلال و سرد در مجاورت درختان میوه، سایه آرامش بخش درختان و گیاهان دارویی است.

این منطقه دیدنی، بیش از 30 نقطه گردشگری دارد و 73 زیرساخت خدماتی در محدوده راغون شناسایی شده است.

س غ / ح ح

نظر شما
ارسال نظر